RÉSZLETES TÁJÉKOZTATÓ A 2024/2025-ÖS TANÉV ELSŐ ÉVFOLYAMÁRA BEIRATKOZÓ GYERMEKEK SZÜLEI SZÁMÁRA
TÁJÉKOZTATÓ a leendő elsőosztályos gyerekek szülei számára 2024. február 21-én 17 órakor A tájékoztatón megismerhetik a beiratkozás menetét, a felvételi kérelmek elbírálásásának szempontjait, a felvett tanulók osztályba sorolásának eljárásrendjét és a leendő osztályfőnököket.
A 2023/2024. tanév rendjéről szóló 30/2023. BM rendelet alapján a beiratkozás időpontja:
· 2024. április 18., csütörtök 08:00 - 18:00-ig
· 2024. április 19., péntek 08:00 - 18:00-ig
A fenti időpontokban a személyes megjelenés kötelező, de az előzetes online jelentkezés lerövidíti a személyes ügyintézést. A személyes beiratkozáskor az igazolványok alapján ellenőrizzük a KRÉTA rendszerbe feltöltött adatokat.
A személyes ügyintézést leegyszerűsítő és meggyorsító előzetes online jelentkezés szülői felülete a KRÉTA – BÁI (Beiratkozás Általános Iskolába) Ezen a felületen a szülőknek/törvényes képviselőknek lehetősége lesz, hogy előzetesen beküldjék gyermekeik adatait az általános iskolába: KRÉTA e-Ügyintézés
Az elektronikus ügyintézésről szóló útmutatót ide kattintva tekintheti meg.
A Patakpart Általános Iskola elsősorban az alábbi linken elérhető kötelező felvételi körzetben életvitelszerűen élő gyermekek felvételét biztosítja a szabad férőhelyek erejéig.
A Patakpart Általános Iskola felvételi körzete (kir.hu)
Hirdetmény a leendő első osztályos tanulók beiratkozásáról
A beiratkozás során az alábbi dokumentumokra lesz szükség:
· a gyermek személyi azonosságát igazoló hatósági igazolvány
· a gyermek nevére kiállított TAJ-kártya
· a gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány
· nyilatkozat az életvitelszerű ottlakásról (20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet 22.§ (7-8) szabályozása alapján) - LETÖLTHETŐ
· nyilatkozat a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozóan - LETÖLTHETŐ
· nyilatkozat a hit- és erkölcstan vagy etika oktatáson való részvételről (kötelezően választandó) - LETÖLTHETŐ
A szülő/törvényes képviselő csak egy általános iskolába nyújthatja be gyermeke jelentkezését.
A 20/2012. EMMI rendelet 22.§ (4) bekezdése értelmében az általános iskola első évfolyamára történő beiratkozáskor be kell mutatni a gyermek nevére kiállított személyazonosságot igazoló hatósági igazolványokat, a (7) bekezdés értelmében pedig az intézmény a gyermek lakcímkártyája alapján ellenőrzi, hogy a lakcím nyilvántartásban a tanuló lakóhelyeként vagy tartózkodási helyeként az iskolai beiratkozás első határnapját megelőző három hónapnál régebb óta szerepel-e. Utóbbi esetben az igazolványon szereplő lakóhely vagy tartózkodási hely szerint illetékes védőnőtől kell igazolást leadni arról, hogy a gyermek életvitelszerűen az adott címen él.
Iskolánk a 20/2012 (VIII. 31.) EMMI rendelet előírásai és a Budakalászon hitéleti tevékenységet ellátó bevett egyházak képviselőivel történt egyeztetés alapján az alábbi tájékoztatók közzétételével biztosítja a szülők tájékoztatását.
A Magyar Katolikus Egyház tájékoztatója a római katolikus hitoktatásról
A Görögkatolikus Metropólia tájékoztatója a görögkatolikus hitoktatásról
A Magyarországi Református Egyház tájékoztatója a református hitoktatásról
A Magyarországi Evangélikus Egyház tájékoztatója az evangélikus hitoktatásról
A Tan Kapuja Buddhista Egyház erkölcstan oktatásának tájékoztatója
Az iskolánkba újonnan beiratkozó gyermekek esetében a szülő nyilatkozatot tesz, hogy a vallási és világnézeti tekintetben semleges etikaoktatást, vagy a valamely egyház által biztosított hit- és erkölcstan-oktatást választja gyermeke számára. A választás mindig tanévre szól. A szülő választását a következő tanévre vonatkozólag minden év május 20-ig tett írásbeli nyilatkozatával módosíthatja.